lördag 7 januari 2012

Tänkvärda ord


Mina fina vänner ifrån Linde dök upp här en sväng idag och med sig hade dom en förtidig födelsedagspresent :-)
Jag fick denna fantastiskt fina bok!

Det står något för varje datum och det fanns mycket nyttigt att ta in i hjärtat.
Jag läste vad det stod på dagen datum och såhär stod det

"Om det är någonting som jag lärt mig under min vandring på planeten Jorden, så är det att människor behöver varandra. Andra människors närvaro är livsviktigt - omsorgsfulla, hjälpsamma, intressanta, vänliga och omtänksamma människor. Dessa personer lindrar det svåra i livet. När vi frestas att tro att vi kan hantera saker helt själva - pang! Vi springer rakt in i ett hinder och behöver hjälp. Ännu en gång upptäcker vi att vi inte är riktigt så självtillräckliga som vi trodde. "

Olja och rökelse gör hjärtat glatt, vänskapens sötma ger själen kraft.
ORDS. 27:9

2 kommentarer:

Maria sa...

Det är som du säger, att ha människor omkring sig är SÅ viktigt. Man klarar inte livet själv, utan måste ha människor man kan få råd och kärlek ifrån.

Du är så otrolig viktig Elisabet, du får andra att känna vänskapens sötma och får andra att känna sig viktiga! STOR KRAM TILL DIG FRÅN MIG

Maud sa...

Ja nog är det så alltid att vänskapens sötma ger själen kraft.
Ensam är INTE stark.Jag har verkligen upplevt när livets känts tungt och svårt, vilket stöd vänner kan vara.
Även om Jesus är den stora vännen som man alltid kan lita på och som aldrig kan svika, så är det gott med vänner här på jorden också.
kram Maud